Tingnan mula sa ISS sa Earth: Saan nawala ang mga bituin at bakit nila pinipilit ang mga larawan mula sa uniberso?

14 28. 04. 2018
Ika-6 internasyonal na kumperensya ng exopolitics, kasaysayan at espirituwalidad

Záběry z vesmíru jsou jistě vždy úchvatné! Pohled na naši planetu Zemi z téhle perspektivy k tomu také patří. Přesto mne vždy přijde na mysl otázka, který dobrák ve Photoshop vygumoval všechny hvězdy? Neustále nám vtloukají do hlavy: Ale to přeci nejde, nemáme tak citlivé kamery, aby byla vidět Země a ještě hvězdy v pozadí. Světlo Slunce je přehluší.

Jistě lze najít fyzikální opodstatnění, pro toto tvrzení. Pak by ale měla zaznít další otázka, kdy už konečně vytáhnete z šuplíku tu kameru, která to dokáže, kde uvidíme doopravdy obojí a nebo kde bude vidět alespoň neosvětlená část Země a hvězdy v pozadí?

Trabantem napříč Austrálií a dál do Asie. Noční obloha.

Stejný problém se tu diskutoval v souvislosti s misí Apolo, kdy astronauté nevyfotili jediný záběr z povrchu Měsíce nebo z odvrácené strany Měsíce zachycující hvězdy v prostoru Vesmíru. Přitom v roce 2016 skupina cestovatelů tzv. Žlutého cirkusu Dana Pribárně nafotila sérii v Australské buši sérii fascinujících fotek. Něco takového se v městských aglomeracích zahlušených světelným smogem vidí jen velmi obtížně.

Jest cosi shnilého v království NASA (… Dánském)!

Tím ale tenhle příběh nekončí. Stejně tak, jako se léta vedou spory o autentičnost záběrů z přistání na Měsíci během mise Apollo, množí se na internetu záběry z prostředí ISS, jak houby po dešti, s nálepkou „ISS Fake“.

Než vám představím nějaká videa, je nutné si uvědomit několik věcí:

  • Výpočetní technika virtuální reality je v dnešní době na takové úrovni, že pro nezkušené smysly je velmi obtížné rozpoznat, co je skutečnost a co je podvrh (fake).
  • Mnoho záběrů, které vám budu prezentovat využívá pro simulaci vesmíru tzv. modré/zelené pozadí a nebo modelování 3D objektů v reálném čase. Tedy není třeba žádná postprodukce. Dokáží to dělat v živém vysílání jen s relativně malým zpožděním. S těmito 3D objekty je navíc možné interagovat.
  • Proč by stálo někomu za to falšovat vysílání z vnitřního nebo vnějšího prostředí Mezinárodní vesmírné stanice (ISS)? Opět je zjevné, že tam venku je něco, co většina populace této planety Země z nějakého důvodu nesmí vědět, protože dle něčího názoru na to není ještě dostatečně připravena.

Co dokáže dnešní výpočetní technika? Podívejte se na jedno z videí, které se zabývá falšováním reality kolem ISS. Je v něm ukázáno prakticky, jak dnešní technologie CGI jsou pokročilé.

Konec konců, kdo jste viděl film Jamese Camerona: Avatar (2009), doporučuji se podívat na záběry z natáčení, kde se používaly technologie pro snímání interakce herců a virtuálního světa planety Pandora v reálném čase. A teď si vezměte, že i filmový průmysl v technologiích bude o pár kroků pozadu, než vojenskoprůmyslový komplex (NASA je vojenská organizace!)

Začneme maličkostmi. Astonautka Peggy si hraje s barevnými bonbony. Dívejte se pozorně, jak uchopí modrý bonbon, který je za rukou nikoliv v její ruce.

Ve stejném videu pak v čase 00:08:00 můžete vidět pohled ze stanice na planetu Zemi v pozadí s něčím, co mají být hvězdy. Jsou  tu však opět několik otázek:

  1. Proč výjimečně na nějakém záběru je něco, co má být hvězdnou oblohou a na většině záběrů je černo?
  2. Kde jsou ty hvězdokupy, které jsou vidět z buše a pouště jako je třeba Sahara?
  3. Proč hvězdy vylétávají z atmosféry Země?
  4. A co je zač ta bílá věc, která se v záběru v pravé části objeví v 10 minutě?

Další ukázkou práce falšování reality je následující kompilace, ze které bych vytáhl záběr z času 00:01:15. Astronaut letí prostorem stanice dozadu od kamery, pak změní směr do tunelu vpravo. Všimněte si, že zmizí dříve než, tím tunelem skutečně projde! Tohle by zjevně nadchlo i Davida Copperfielda. Nebo spíše ne, protože by to považoval za zfušovaný filmový trik.

Na stejném videu v čase 00:01:50 vidíme z našeho pohledu vlevo poskakujícího astronauta, kterému na malý okamžik zmizí kus hlavy. Zjevně v důsledku vybočení z prostoru natáčení, kdy okolní scéna je vytvořena překryvnou vrstvou o jednu úroveň výše.

O kousek dál, v čase 00:03:00, pak můžete vidět záběr z řídícího střediska NASA, kde se na prostřední velkoplošné obrazovce mihne záběr astronauta proti modrému rastrovanému pozadí. Ten samý astronaut je pak na obrazovce vpravo již ve finální filmové kompozici.

Ještě jednou to samé video v čase 00:10:24. Tentokrát je CGI přiznané, protože astronautka vyčaruje plyšovou hračku.

O pár minut dál pak můžete prakticky vidět, jak Microsoft prezentuje novou technologii integrace skutečné a virtuální reality v reálném čase. Je zde ukázáno mapování virtuálních objektů (zbraně, štíty) na fyzickou osobu (hráče) a interakce s virtuálními objekty (roboty). Opět připomenu, že tato technologie pro komerční použití je dávno překonána lepšími možnostmi. Steven Greer uvádí, že už v 60. letech byla k dispozici virtuální realita schopná simulovat útok mimozemšťanů podobně jako ve filmu Den nezávislosti (1996).

Kompletní rozbor problematiky najdete na YT Suene Universe sa video

Katulad na mga artikulo